Statystyki
- Odwiedziny: 441227
- Do końca roku: 226 dni
- Do wakacji: 33 dni
21-140 Michów
ul. Szkolna II 2B
tel. 81 85 66 004
sekretariat@pmichow.szkolnastrona.pl
Telefon: 81 856-60-04
Ćwiczenia pionizacji języka
Zestaw ćwiczeń usprawnianie pionizacji języka cz. I
1. Obliż dokładnie czubkiem języka górną wargę.
2. Policz po kolei wszystkie ząbki u góry.
3. Obliż czubkiem języka górne ząbki w środku buzi.
4. Pokaż jak ssiesz pysznego cukierka [u góry].
5. Kląskanie językiem jak jadący konik.
6. Obliż powoli podniebienie od górnych zębów aż do gardła.
7. Z całej siły przyciśnij czubek języka do wałka dziąsłowego, policz do pięciu – następnie opuść swobodnie – język odpoczywa [powtarzamy 5 x]
-Materiał słowny dla dzieci , które ćwiczą prawidłową artykulację głoski ,,l”
( w nagłosie wyrazów).
*Rozgrzewka:
la le lo la la le lo la la le lo la la le lo la
Głoska [L] w nagłosie:
LAMPA |
LEW |
LIS |
LAS |
LEKI |
LIZAK |
LATAWIEC |
LUDEK |
LIMONKA |
LATO |
LUNETA |
LIŚĆ |
LODY |
LEP |
LINA |
LOKI |
LOTNISKO |
LIST |
LOKOMOTYWA |
LEŃ |
LIPIEC |
LODÓWKA |
LUBI |
LICZBA |
-Materiał słowny dla dzieci , które ćwiczą prawidłową artykulację głoski ,,r”
*Rozgrzewka:
te te te te teda teda teda teda
tu tu tu tu tedo tedo tedo tedo
ta ta ta ta tda tda tda tda
ty ty ty ty tede tede tede tede
*Logopedyczna gra w kółko i krzyżyk to jedna z prostszych i bardziej lubianych przez dzieci gier. Dziś proponuję zadanie ćwiczące prawidłową wymowę głoski [r] w połączeniu z [tr] w nagłosie i śródgłosie wyrazów. Obrazki użyte w ćwiczeniu są dobrane z zachowaniem czystości fonetycznej bez głoski [l] i [j].
Do rozegrania partii gry w kółko i krzyżyk wystarczy plansza z wydrukowanymi [lub własnoręcznie narysowanymi] obrazkami oraz 10 plastikowych nakrętek z narysowanymi symbolami o i x – po 5 każdego rodzaju.
Zasady gry:
Gracze wybierają lub losują żetony z o lub x a następnie naprzemiennie oznaczają wybrane pola swoim znaczkiem. Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza położy 3 żetony w linii prostej: poziomo, pionowo lub po skosie. Aby zabawa była grą logopedyczną dzieci powinny głośno i starannie nazywać obrazki na których kładą swoje żetony.